Granty to nie wszystko – podcast dla NGO Uncategorized #19 Przetestuj swój pomysł biznesowy

#19 Przetestuj swój pomysł biznesowy

#19 Przetestuj swój pomysł biznesowy post thumbnail image

Dla organizacji pozarządowych ważne jest nie tylko generowanie pomysłów, ale także ich skuteczne testowanie i dostosowanie do rzeczywistych potrzeb. W tym odcinku mówimy Wam, jak to zrobić. Zwracamy uwagę na kluczowe kroki, takie jak analiza wykonalności, dostosowanie pomysłów do potrzeb odbiorców oraz utrzymanie entuzjazmu i konsekwencji w działaniu.

👉 Warto sięgnąć po wcześniejsze odcinki, aby lepiej zrozumieć kontekst i skorzystać z cennych wskazówek dotyczących rozwijania własnej organizacji.

Pod filmem znajdziesz streszczenie najważniejszych informacji, o których mówiłyśmy w tym odcinku.


W tym odcinku porozmawiamy o kluczowym etapie w rozwoju działalności odpłatnej w organizacji pozarządowej – testowaniu pomysłów biznesowych. Jeśli dopiero zaczynacie nas słuchać, gorąco zachęcamy do przesłuchani wcześniejszych odcinków, zwłaszcza 11, gdzie omówiliśmy badanie potrzeb naszych klientów oraz odcinków: 8, 9, 10, które dotyczyły generowania pomysłów oraz naszych zasobów w kontekście rozwoju produktów.

Wpis na stronie jest tylko streszczeniem odcinka. Warto go przesłuchać lub obejrzeć, bo w podcaście pojawiają się przykłady i studia przypadków.

Analiza zasobów oraz potrzeb i problemów naszych odbiorców

Zanim przejdziemy do testowania pomysłów, warto wrócić do etapu wywiadów pogłębionych i analizy zasobów organizacji. Słuchacze, którzy już z nami od pewnego czasu, wiedzą, jak ważne są te elementy w procesie przygotowania do realizacji projektu. Bez wykonania tych analizy, skazujemy nasz proces testowania pomysłów na porażkę

Wybór pomysłu do testowania

Aby wasza organizacja dobrze wybrała swój pierwszy produkt do sprzedaży w ramach działalności odpłatnej, powinna każdy pomysł ocenić w 3 krokach.

Krok 1: Realność pomysłu

Jeżeli wygenerowaliście pomysły w procesie burzy mózgów, zapewne macie przynajmniej klika zapisanych pomysłów na działanie. Zanim zaczniecie je testować, pierwszym krokiem powinna być ocena ich wykonalności.

👉 Czy są realne?

👉 Jakie są trudności związane z ich realizacją?

👉 Przemyślcie, czy posiadacie niezbędne zasoby, czy macie umiejętności, by pomysł zrealizować. Jak szybko możecie zdobyć nowe umiejętności i zasoby.

👉 Który z zapisanych pomysłów jest najbardziej realny: szybki do zrealizowania przy posiadanych przez nas zasobach (finansowych, ludzkich, rzeczowych, know-how).

Najbardziej genialny pomysł na produkt, na który wasza organizacja nie jest gotowa z uwagi na brak zasobów i trudność w ich zdobyciu, powinien zostać odłożony na przyszłość. Szukamy czegoś, co możecie zrealizować w ciągu najbliższych 3 miesięcy.

Krok 2: Potrzeby i problemy klienta

Na tym etapie koniecznie przypomnijcie sobie informacje zebrane podczas wywiadów pogłębionych. Zbierzcie wszystkie potrzeby i problemy waszej grupy docelowej i zastanówcie się, które z waszych pomysłów najlepiej na nie odpowiadają. Do testowania wybierzcie ten pomysł, który najbardziej współgra z oczekiwaniami waszej grupy docelowej i jest najbardziej realny do wprowadzenia w życie.

Krok 3: Ekscytacja i konsekwencja

Ostatnim elementem, który warto wziąć pod uwagę wybierając wasz pierwszy produkt, są wasze emocje. Warto wybrać ten produkt, którego wprowadzenie w życie będzie dla was ekscytujące. Pomoże wam to w konsekwentnym działaniach sprzedażowych, które są niezbędnym elementem takiego testu. Warto więc wybrać taki pomysł, którego realizacja nie będzie dla was nudna i będzie was po prostu cieszyć. Zazwyczaj będą to produkty zgodne z waszą misją i wartościami. Sprzedaż takiego produktu będzie dużo dla was łatwiejsza.

Zasada małych kroków

Sprzedaż to proces, który wymaga cierpliwości, dlatego tak ważna jest zasada małych kroków. Zaplanujcie ten proces, rozpiszcie go na mniejsze etapy, które będziecie konsekwentnie realizować. Dajcie sobie czas – my zazwyczaj proponujemy 3 miesiące- i nawet jeżeli ta sprzedaż nie wychodzi na początku, wytrwajcie założony czas. Dopiero po nim będziecie w stanie ocenić wasz pomysł biznesowy.

Ewaluacja

Testowanie pomysłów to kluczowy etap, który pomaga dostosować wasze produkty do rzeczywistych potrzeb klientów. Warto pamiętać, że nie każdy pomysł na produkt musi być sukcesem. Zupełnie naturalne jest, że z waszych 10 pomysłów tylko 1 okaże się strzałem w dziesiątkę.

Ważne żebyście pamiętali, że zawsze z każdej nieudanej sprzedaży możecie otrzymać mnóstwo informacji zwrotnych. Dzięki nim wasz kolejny pomysł będzie miał większą szansę na powodzenie. Nie zapomnijcie tylko po zakończonym okresie sprzedaży popatrzeć na liczby, sprawdzić w jakim stopniu zrealizowaliście swoje cele i zastanowić się, co poszło nie tak. Dzięki takiej ewaluacji wasze pomysły będą rozwijać się krok po kroku, a wasza organizacja zwiększy swoje szanse na sukces sprzedażowy!

Chcesz, żebyśmy to z tobą przegadały? Umów się z nami.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Post