Granty to nie wszystko – podcast dla NGO Uncategorized #17 Sztuka tworzenia chwytliwych nagłówków

#17 Sztuka tworzenia chwytliwych nagłówków

#17 Sztuka tworzenia chwytliwych nagłówków post thumbnail image

W dzisiejszym odcinku rozmawiamy o skutecznych technikach budowania komunikatów, nagłówków, a nawet waszej misji lub używają Messege Map. Metoda ta nie tylko sprawdza się w kreowaniu przekazu marketingowego, ale także w walce z fake newsami. Dowiedz się, jak wykorzystać storytelling w budowaniu komunikatów misji, wizji, czy nazw produktów.

Pod filmem znajdziesz streszczenie najważniejszych informacji, o których mówiłyśmy w tym odcinku.


Chwytliwe nagłówki i storytelling

Gallo, znany guru storytellingu, proponuje wykorzystanie storytellingu do budowy krótkich, skutecznych komunikatów. To narzędzie sprawdza się nie tylko w misji i wizji, ale także na stronach sprzedażowych, gdzie pierwsze trzy sekundy są kluczowe dla przyciągnięcia uwagi odbiorcy.

Jak zwykle bardzo ważne jest, aby dobrze znać swojego odbiorcę. Bez dogłębnego zrozumienia potrzeb i preferencji odbiorcy, wszelkie działania komunikacyjne mogą być nieskuteczne. Wróć do naszego odcinka o wywiadach pogłębionych, żeby nauczyć się, jak zdobyć te informacje.

Message Map – Klucz do efektywnego komunikatu

1. Stwórz dobitną informację, która zatrzyma uwagę odbiorcy

Schemat message map skupia się na tym, jak chcielibyśmy, aby odbiorca postrzegał naszą organizację lub produkt. Pierwszym krokiem jest zastanowienie się nad tym, co jest istotne dla odbiorcy. Następnie wybieramy elementy, które uda się zamknąć w zaledwie 6 – 10 słowach.

Przykłady: “Praktyczne wskazówki zwiększające sprzedaż do natychmiastowego wdrożenia”, czy “Odkrywaj, doświadczaj i ćwicz leśną uważność,” są przykładami konkretnych komunikatów, które oddają istotę działań.

2. Pokaż 3 cechy, które wzmacniają pierwsze zdanie

Skup się na cechach, które ulepszą życie odbiorcy komunikatu lub rozwiążą jego problem.
Przykłady: “prosty”, “tani w użyciu”, “działa od razu”

3. Trzy warstwy komunikatu

Komunikat można rozbudować o trzy warstwy.

  • pierwsza warstwa to główne przesłanie,
  • druga warstwa zawiera informacje dodatkowe,
  • a trzecia warstwa uwiarygodnia komunikat opiniami klientów.

Jak skutecznie używać message map

1. Skuteczność w krótkim czasie

Metoda ta skupia się na tym, aby skutecznie przekazać komunikat w krótkim czasie, np. 15 sekund. Każde słowo jest kluczowe, dlatego warto poświęcić czas na wybór odpowiednich wyrażeń, podobnie jak przy tworzeniu Elevator Pitch.

2. Kreatywność w języku polskim

Język polski, mimo że często uważany jest za mniej plastyczny niż angielski, oferuje wiele możliwości. Korzystajmy z inspiracji z poezji, słownika synonimów czy translatora Google, aby znaleźć odpowiednie słowa.

3. Testowanie komunikatu

Stworzony komunikat warto przetestować w mediach społecznościowych. Feedback od odbiorców pozwoli dostosować komunikat do rzeczywistych potrzeb i oczekiwań.

Podsumowanie

Znalezienie właściwego komunikatu to proces wymagający czasu i skupienia. Message map, opisana przez nas metoda, może być nieocenionym narzędziem w budowaniu skutecznych komunikatów. Pamiętajmy, że granty to nie wszystko, a umiejętność skutecznego komunikowania się może otworzyć przed nami nowe możliwości.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Post

Odcinek bonusowy – Fakty i mity o działalności nierejestrowej w 2023Odcinek bonusowy – Fakty i mity o działalności nierejestrowej w 2023

Pobierz prezentację na temat działalności nierejestrowej w 2023 Imię Email Zgoda na przetwarzanie danych osobowych Wwyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o wydarzeniach i usługach realizowanych przez Miedziowe Stowarzyszenie Przedsiębiorczości. Zgodę

#18 Kiedy organizacja pozarządowa jest lepszym pomysłem niż własna firma?#18 Kiedy organizacja pozarządowa jest lepszym pomysłem niż własna firma?

Osoby, które chcą działać na własny rachunek mają różne możliwości działania. Nie zawsze założenie własnej działalności gospodarczej jest jedyną możliwością. W dzisiejszym odcinku mówimy o różnych alternatywach dla osób przedsiębiorczych.