Granty to nie wszystko – podcast dla NGO Uncategorized #25 Reklama w mediach społecznościowych

#25 Reklama w mediach społecznościowych

#25 Reklama w mediach społecznościowych post thumbnail image

Zarówno organizacje pozarządowe jak i mikroprzedsiębiorcy boją się używania płatnych reklam w mediach społecznościowych. Mają z tym tematem związane różne błędne przekonania wyczytane w dalekich zakątkach internetu. Fakt jest taki, że ciężko z sukcesem sprzedawać bez skutecznej reklamy. Pisząc projekty lub planując budżet zawsze należy pamiętać, że dotarcie do klienta kosztuje. Czasy, gdy wystarczyło wrzucenie jednego posta na Facebooka już dawno minęły. W dzisiejszym odcinku dowiecie się, jak zacząć działać z systemem reklamowym Facebooka i Instagrama.

Pod filmem znajdziesz streszczenie najważniejszych informacji, o których mówiłyśmy w tym odcinku.


Temat reklam jest bardzo obszernym zagadnieniem, ale od czegoś trzeba zacząć. Oto od jakiś kroków warto zacząć swoją przygodę:

Krok 1: Zrozumienie istoty reklam

Zaczynamy od podstaw. Reklamy w mediach społecznościowych dla osób, które chcą skutecznie sprzedawać, to nie jest już tylko alternatywa w docieraniu do klienta. To już konieczność. Mimo tego że na pierwszy rzut oka ten temat może wydawać się trudny, to działając metodą małych kroków można działać z pozytywnym skutkiem.

Aby skutecznie wykorzystać reklamy, musimy najpierw zrozumieć ich rodzaje. Mamy reklamy graficzne, wideo, reklamy karuzelowe, a także sponsorowane posty. Każdy z tych typów ma swoje mocne strony i idealnie pasuje do różnych celów marketingowych.

Krok 2: Określenie celów kampanii

Przed rozpoczęciem kampanii ważne jest, aby wyraźnie zdefiniować, co chcemy osiągnąć. Czy chodzi nam o zwiększenie rozpoznawalności marki, generowanie nowych kontaktów (leadów), czy może zwiększenie sprzedaży? Określenie celów pomoże nam wybrać odpowiedni typ reklamy i platformę społecznościową. Z naszych obserwacji wynika, że organizacje pozarządowe najczęsciej używają celu: Promuj wydarzenie.

Krok 3: Targetowanie i segmentacja

O sukcesie reklamy decyduje nie tylko jej treść, ale również to, kto ją zobaczy. Dzięki narzędziom dostępnym w mediach społecznościowych możemy dokładnie określić grupę docelową, ich zainteresowania, demografię, a nawet zachowania online. Precyzyjne targetowanie to klucz do zwiększenia skuteczności naszych działań. Nie warto ślepo korzystać z grup docelowych automatycznie zaproponowanych przez Facebooka Advantage+. Warto się zastanowić, do kogo tak naprawdę chcemy dotrzeć z reklamą i samemu taką grupę docelową ustawić.

Krok 4: Tworzenie atrakcyjnych treści reklamowych

To, co przyciąga uwagę w mediach społecznościowych, to przede wszystkim treści wizualne. Dlatego kreowanie atrakcyjnych grafik, angażujących filmów czy przyciągających oko grafik jest niezmiernie ważne. Pamiętaj, każdy element reklamy powinien być przemyślany – od kolorów, przez typografię, na wiadomości przekazywanej przez obraz kończąc. Na początku warto się zastanowić, co zatrzyma palec osoby przewijającej Facebooka/Instagrama. Treści nie muszą wyglądać jak z pod myszko profesjonalnego grafika. Naturalność też przyciąga wzrok. Ważne, żeby grafika/hasło które oglądający widzi od razu, zatrzymywało na chwilę jego uwagę.

Krok 5: Budżetowanie i Optymalizacja

Reklama w mediach społecznościowych to nie tylko kreatywność, ale również analiza i strategia budżetowa. Na początku musimy określić, ile jesteśmy gotowi wydać. Jeżeli boisz się straconych pieniędzy, zacznij od małych kwot np. 50 zł i ucz się, jak działają reklamy na małych kwotach. Wraz z polepszaniem się wyników Twoich reklam, stopniowo zwiększaj kwoty, które inwestujesz w to źródło pozyskiwania klientów.

Krok 6: Analiza Wyników i Uczenie się na Błędach

Po zakończeniu kampanii przychodzi czas na refleksję. Analiza danych, takich jak liczba kliknięć, wielkość sprzedaży czy zasięg pomoże zrozumieć, co działało a co wymaga zmian. Każda kampania jest okazją do nauki, która pozwala na usprawnianie kolejnych działań.

Krok 8: Budowanie Relacji z Publicznością

Reklamy w mediach społecznościowych to nie tylko okazja do łatwiejszej sprzedaży. Przed wszystkim to narzędzie do budowanie relacji. Stwórzcie wartościowe treści, zachęćcie do interakcji, i pokażcie, że jesteście tu dla waszej społeczności.

Zanim puścicie pierwszą reklamę na pewno będziecie musieli poświęcić czas na zrozumienie mechanizmu. Na początek nie musi to być aż tak bardzo trudne, jak nam się wydaje. Nie musicie od razu konstruować zaawansowanych kampanii reklamowych. Zacznijcie małymi krokami, ale zacznijcie. Bądźcie kreatywni, badajcie, testujcie i rozwijajcie się wraz z waszą społecznością!

Więcej przykładów w naszym podcaście

Zachęcamy Cię do wysłuchania/obejrzenia tego odcinka. Znajdziesz tam mnóstwo przykładów z życia wziętych oraz omówionych narzędzi. My również możemy pomóc Ci w stworzeniu i zrozumieniu Twoich pierwszych kampanii reklamowych. Sprawdź naszą ofertę. Umów się z nami.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Post